Saturday, October 1, 2011

yes i know, u love me.

perghh.jiwang punya tajuk ;P
ini entry panjang ok.sila tarik nafas panjang2 sebelom membaca.


when i was in Kuantan last week, i was looking for new shoes as the old one dah almost terkoyak.duk cari2 kasut baru..then i jumpe Larrie shoe.try punya try yang display, tayang depan cermin, tayang depan husband...memang fall in love habes..so i asked the promoter (amoi in 40s i think) to bring me the shoe with my size while handing her the display shoe for reference.then after few minutes, she came out with nothing but the display one.

me: raised eyebrow. (kerut2 dahi gitu..hihii)
promoter: takde. aku xtahu kasut tu kat mana. part timer takde.
me: berkerut2 lagi dahi aku..ngan muka2 sekali..;P urm what about size 37? (masih tak paham dan konpius. i was thinking that my size is not available, so i asked her to get me one size larger.)

promoter: takde.part timer takde.aku tak tahu kasut tu letak mana. (high tone)
me: shocked. speechless. (aku salah paham rupanya. ingat size yang aku nak takde. almaklumlah, kaki aku ni comel je. size jarang2 jumpe. hihiii)


tiba-tiba...


why u marah2?said my husband loudly. (pointing at that idiot n arrogant promoter)
promoter: aku cakap aku tak tau. part timer takde. nanti baru dia balik. (muka gelabah)
husband: then why u marah2? can't u answered in polite manner huh?? (he scolded that idiot n arrogant promoter again)
promoter: aku tak tau. part timer takde. (she kept repeating the same excuses!)
me: errrr....double shocked. (didn't expect husband would scold her that way)
husband: please be polite ok! (while holding my hand to get out from that place)

girls around us yg tengah pilih kasut tengok2 je. maybe diorang pon terkejut kot.

i was like...terkejut yang amat sangat..sampai speechless.suami isteri dua2 senyap.berjalan tanpa sepatah kata. till we stop in front of Baskin Robbin stall. (am i spell right?)

husband: jom makan aiskrim.
me: hehe jomm!


sambil makan aiskrim..

me: melepas kasut tadi..dah berkenan gile..wuwu
husband: ye..nanti kita cari dekat tempat lain eh?
me: ok..she's so annoying kan.. (nada kecewa tak dapat beli kasut baru)


the promoter was so rude. even though u just replaced other person position, u must be responsible.not blaming other person for ur wrongdoings.u are not suppose to blame customer for ur ketidaktahuan tu!tak pasal2 aku melepas nak beli kasut disebabkan kau taktahu mana letaknya kasut tu.padahal kau boleh je cari kan.dah nama keje promoter, mestilah dah biasa godek2 cari barang dalam store.haiippp!happadaaa!


 *********


actually, i never heard my husband raising his voice like he did in Kuantan last few days. i didn't expect he would scold that promoter such way. just because of that stupid promoter, he changed. he was trying to defend me. now i know he is so protective.defensive. 

i never heard my husband scolding people. he was known as soft spoken person among his friends. and yeah..that the truly him yang i kenal since 5 years ago. very soft spoken and kindhearted person. pernah dulu masa berchenta, i told him to cakap kuat2 sket..jangan cakap lembut n romantik sangat.nanti ramai orang berkenan.hihii sabau je laa kan.

he was never scolding me..even though i was wrong..he just kept quiet.if he was too angry with me...he will keep quite for quite some time..but normally less than a day..than he will be back to normal balik..speak to me, tease me like nothing happened..urmm how could he do that?if i was in his place, i mean if he did something wrong, i akan marah n merajuk for a long time..sometime berlarutan for two three days..owh, how bad i am..


pernah dulu, i met one of his patient..which later on i found out that he is my sister's neighbour.

pakcik: owh bagus husband awak ni. kalo rawat pesakit gak, lembut je. berhalus je orangnya. (in  Kelantaneese dialect ye)
me: err..senyum aje..no komen..hihiii  (takkan nak tambah lagi saham husband kot?;))
pakcik: awak kena layan dia molek2..kena cakap baik2 dengan dia.. (err tiba2 aje..)
me: baek pakcik ;)

bukan nak puji suami sendiri..tapi itulah kenyataannya..we are so different.totally different. he is soft-spoken person..but me?sangat huru hara n kelam kelibut..cakap pon kuat macam jarak 3 kilometer. (that's why i jadik lecturer kot..hihii)
he is so cool..but me?sangat kecoh n cepat melatah..sangat moody n stuborn person..kalo suami cakap ade je jawapannya..suami cakap sepatah, sepuloh patah i jawab..memang dasar mulot itik..haihh teruknya rasa diri..kadang2 terlupa that he is now my husband..selalu je terlayan macam duk berchenta dolu2..banyaknya dosa dengan suami..T____T


i love you so much husband. every inch of you.i know you feel the same way too. *hugs*


"Sesungguhnya, apabila seorang suami memandang isterinya (dengan kasih & sayang) dan isterinya juga memandang suaminya (dengan kasih & sayang), maka Allah akan memandang keduanya dengan pandangan kasih & sayang. Dan apabila seorang suami memegangi jemari isterinya (dengan kasih & sayang) maka berjatuhanlah dosa-dosa dari segala jemari keduanya." (HR. Abu Sa'id)


eh, does anyone know Larrie store in Kuala Trg?i need them desperately.*tiba-tiba je*





♥ we are in lurve ♥

No comments: