Thursday, May 5, 2011

when everything seems wrong.

saya ingat lagi,
dulu sewaktu abah yg saya kasihi kembali ke pangkuan Ilahi,
saya nyaris patah semangat untuk terus belajar..
tapi awak tak pernah putus bagi semangat supaya saya terus gagah berdiri.
kata-kata perangsang awak menguatkan saya.
saya berjaya menjadi seorang yg tabah dan kuat.
dan alhamdulillah sekarang saya sudah berjaya.


dulu, masa awak menempuhi kegagalan, 
saya selalu cakap..lelaki mana boleh lemah dan menangis.lelaki kena gagah.
saya selalu cakap awak kuat. saya tahu awak boleh tempuh semua tu.
saya selalu berlagak saya kuat dan tabah sebagaimana yg awak telah ajar saya dulu.


tapi sekarang,
saya tidak kuat seperti dulu.
saya tidak setabah dulu.
banyak perkara yg melemah dan mematahkan semangat saya.
saya kecewa.
ya, banyak perkara yang mengecewakan hati kebelakangan ni.
semoga saya tabah dan kuat dalam menghadapi segala dugaan mendatang.



footnote: Allah tidak akan menguji hambaNya dengan ujian di luar kemampuan diri untuk menanggungnya.



♥ we are in lurve ♥



No comments: